Als er geen weg is, baan hem dan zelf!

“Beleef de genialiteit van de route gedurende een week,
en word een voortrekker.”

Route-ecole...
de school van de Route,
een school van het leven,
ontwikkeling van je persoonlijkheid,
ter ontwikkeling van de mensen rondom je.

Ben je aspirant voortrekker?

Ben je gemotiveerd om de route beter te leren kennen? Ben je gemotiveerd om mee te bouwen aan het succes van je ploeg en clan? Het vormingskamp is voor jou! Om te leren wat de route is, om jezelf te ontwikkelen en dit zo door te geven aan anderen.

Ben je ploegleider of clanleider?

Het route vormingskamp is voor jou gemaakt. Het is het grootste middel om je te doen groeien als leider in de route. Het is de manier om de route echt te leren, om hem zo te kunnen doorgeven aan anderen.

Ben je leider in scouts of welpen of elders?
Route is scouting voor jongvolwassenen.
Leiderschap is een onderdeel van de route.
Het is de concrete weg om van jongvolwassenen, helden te maken.

Het vormingskamp van de route leert ook jou om je persoonlijkheid te ontwikkelen, en geeft je de middelen om je broeders rondom zo te vooruit te helpen op de weg van het leven.

Ben je oud-scout leider en ancien?
Heb je zin om de route beter te leren kennen? Zin in te groeien in persoonlijkheid en leiderschap? Zin om een week Vézelay of Avioth te beleven? Het vormingskamp van de route zal je die rijkdom geven. Als ancien trakteer je de anderen op de rijkdom van je ervaringen. Wees welkom!

“De school van de route, voor mij ook een school van het leven. Het mooiste is dat je niet alleen de kans krijgt om te leren, je krijgt ook de kans om datgene dat je aangeleerd krijgt te beleven! Samen met scoutboeders die naar hetzelfde op zoek zijn als jij.” Jonathan, ploegleider - Clan Pater Damiaan.

“Een route die ons allen heeft doen groeien, zowel menselijk als geestelijk en slechts één reden om spijt te hebben, dat hij al voorbij is...” Maxime over het route-école van 2015.

“De voortrekker gaat naar het route vormingskamp om zich persoonlijk te vormen, en als hij daar vertrekt zal hijzelf de voortrekkers doen groeien die hem toevertrouwd zijn!” Arthur Lacoste, clanleider clan Godefroid de Bouillon.

“De route versta je wanneer je ze werkelijk beleeft.” Stéphane, oud troepleider.

“Een school van het leven, een tijd van vorming voor zichzelf, om te groeien en altijd beter te dienen. Een tijd waarin we ontvangen, waarin we de dingen in waarheid beleven onder de blik van de goede God. Een tijd dat we nemen om de geest van de Route ten volle te leven.” Sébastien, adjunct Commissaris Route - verantwoordelijke van de route vormingskamp.

“Een moment om nieuwe benaderingen te ontdekken om jouw stam of ploeg te beheren. Maar vooral om de beste recepten uit Frankrijk & België te proeven, en dat alles in een geweldig sfeer met jongens die net als jij wat willen!” Samuel, voormalig stamleider - Clan St Maximilien Kolbe - Bruxelles.

“Zichzelf overtreffen, trainen, ontdekken, een voorbeeld nemen, nadenken, vooruitgaan en blijven vooruitgaan..” Jean-Louis, voormalige troepleider - 17de Brussel.

“De route écoles hebben mijn leven stevig veranderd. Ik ben geworden waartoe ik bestemd was. Ik blijf me engageren om iedereen de Route aan te reiken, omdat ik van zijn kracht heb geproefd.” Reinoud, Commissaris Route.

Wil je deelnemen aan een vormingskamp van de route?
Neem contact op met de nationale ploeg voortrekkers.
cnr@scouts-europe.be

Wil je deelnemen aan het Belgische route ecole?

Neem contact op met de verantwoordelijke van dit route vormingskamp.
route-ecole@scouts-europe.be

13/08 - 20/08/2024   Beauraing > Avioth (Belgisch vormingskamp Route St Damiaan)

25/10 - 04/11/2023     Beaune > Vézelay

30-12-2023 -

01/07/2024                 richting Sainte Beaume

17/02 - 25/02/2024   Ambert > Sint Meel

24/02 - 03/03/2024  Zwarte Woud richting Oberkirch

06/04 - 14/04/2024   Richting Mont-Saint-Michel

13/04 - 21/04/2024    Bergerac > Baza's

13/04 - 21/04/2024    Richting Sainte Beaume

20/04 - 28/04/2024  Chavannay > Le Puy

27/04 - 05/05/2024  Plaats nader te bepalen

22/06 - 30/06/2024  Genève > Chambéry

24/08 - 01/09/2024   Auvillar > Gebied aan de Adour

Wil je meedoen aan een wegschool?
Neem contact op met de nationale wegploeg.
cnr@scouts-europe.be

Wil jij meedoen aan de Belgische wegschool?

Neem contact op met de verantwoordelijke voor deze wegopleiding.
route-ecole@scouts-europe.be

Route ecole 1B.jpg